חלב דל לקטוז - האם יש לו עדיפות בתזונה דלת פחמימות?


לקטוז הוא סוכר טבעי המצוי בחלב ומוצריו. בכוס חלב של 200 מ"ל יש כ10 גרם פחמימות שמקורן בעיקר בלקטוז והן שוות ערך לכ2 כפיות סוכר.

מה קורה בחלב דל / נטול לקטוז – האם יש בו פחות פחמימות?


כדי להבין את התשובה נכיר את הלקטוז –

דו סוכר הבנוי מגלוקוז וגלקטוז (שני חדי סוכר). בתהליך הייצור של חלב דל לקטוז מוסיפים את האנזים לקטאז אשר מפרק את הלקטוז לשתי יחידות הסוכר מהם הוא בנוי. בפועל, כמות הפחמימות לא השתנה, רק סוג הפחמימה השתנה כך שבמקום דו סוכר התקבלו שני חדי הסוכר.


למי המוצר הזה מומלץ?

לכל אותם אנשים שסובלים מאי סבילות ללקטוז (עקב ירידה באנזים לקטאז, גופם אינו מפרק בצורה אפקטיבית את הלקטוז והדבר עלול לגרום לכאבי בטן, גזים, נפיחות ושלשולים).


לסוכרתיים ולכל מי שמפחית פחמימות בתפריטו – מבחינת חלב פרה או עיזים – לא משנה מה תבחרו שכן סך הפחמימות דומה בכל סוגי החלב – 1% / 3% / עם או ללא לקטוז. כמות החלב היא זו שתשפיע על רמת הסוכר בדם יותר מסוג החלב. כל עוד תשתמשו בכמות חלב מוגבלת בכל כוס קפה הדבר לא אמור להשפיע משמעותית על רמת הסוכר בדם (שווה בדיקה אישית). מעבר לחלב ישנם תחליפי חלב שונים (סויה, שקדים וכד') אשר חלקם מכילים 1/5 מכמות הפחמימות שבחלב פרה (כ1 גרם פחמימה ב100 מ"ל). ניתן לוודא זאת בטבלת הערכים התזונתיים.

  • Instagram
  • Facebook

טלפון: 052-852-1050