פטריות אפויות ממולאות בכל טוב



מתכון דל פחמימות

גם אני עברתי תהליך של שינוי תזונתי במהלך כל שנות עבודתי עם סוכרתיים. אני מרגישה שקל לי יותר להתחבר לחוויית המטופל כשאני חווה זאת גם כן על עצמי. אין סוכרתי שלא יודע שהדרך לאיזון הסוכר טמונה בהפחתת פחמימות כללית בתפריט. כחלק מהליווי למטופליי , אני נדרשת להיות יצירתית ולהציע להם מתכונים דלי פחמימות טעימים וקלים להכנה שיסייעו להם להיות שבעים ולאכול בתחושת הנאה.

בימי החורף גם בשעות הערב אני ומשפחתי מרגישים צורך לאכול מאכלים חמים. אני דואגת שיהיו מגוון ירקות במקרר כך שאוכל לאלתר מתכונים שונים בהם הירקות הם העיקר. פטריות זה ירק אהוב עליי במיוחד והוא דל פחמימה (2.5-3.5 גרם פחמימות ב100 גרם).


מרכיבים לכ5 מנות:

סלסילת פטריות שמפיניון אחת או 5 פטריות שמפיניון גדולות (עדיפות לפטריות גדולות) – כ250 גרם

3 כפות פיסטוק קלוף או חצאי פקאנים שבורים גס

5 כפות פטרוזיליה / כוסברה / נענע קצוצים (מה שאוהבים)

כ100 גרם גבינה צפתית או כל גבינה קשה אחרת מפוררת / מעוכה עם מזלג

3 פרוסות גבינה צהובה 9%

3 כפות רוטב סויה מופחת נתרן (ניתן לוותר לצורך הפחתה בכמויות הנתרן אבל יש לקחת בחשבון שהפטריות יצאו יבשות יותר ובטעם שונה)

פלפל שחור גרוס


אופן ההכנה:

מחממים תנור או טוסטר אובן ל150 מעלות.

מסירים בעדינות את רגלי הפטריות וזורקים או משתמשים לשימוש אחר.

משרים את הפטריות בתוך רוטב הסויה, הופכים אותן כך שהרוטב יגע בכל שטח הפטריה.

מסדרים את הפטריות בתבנית על נייר אפייה.

מכינים את התערובת למילוי: מערבבים יחד בקערה את האגוזים, עשבי התיבול, הגבינה הקשה והפלפל שחור.

ממלאים כל פטריה בתערובת.

מניחים מעל כל פטריה כ1/3-1/2 פרוסת גבינה צהובה.

מכניסים לתנור לכ10-15 דקות או עד שהפטריות נראות עשויות והגבינה מעליהן נמסה.


ערכים תזונתיים למנה:

קלוריות111

פחמימות (גרם) 7

חלבונים (גרם)11

שומנים (גרם)5


  • Instagram
  • Facebook

טלפון: 052-852-1050